otrdiena, 2012. gada 10. aprīlis

Kā IZDG locekļi izprot savu reformatora misiju atbrīvot LIS no birokrātiskajiem žņaugiem

Kā IZDG locekļi izprot savu reformatora misiju atbrīvot LIS no birokrātiskajiem žņaugiem


esmu nobažījies par to, kā IZDG locekļi izprot savu reformatora misiju atbrīvot LIS no birokrātiskajiem žņaugiem un dot skolotājiem brīvlaišanu komplektā ar atbildības paaugstināšanu par sasniegto izglītības rezultātu. IZDG locekļu tekstos var izlasīt par jaunu centralizētu kritēriju izstrādāšanu un pedagogu stingrāku kontrolēšanu.

Piem., Dženija Dz. raksta:
"Ja aktualizējam kvalitāti ilgtermiņā, tad droši vien pašiem jau tagad  jādomā  un jāpiedāvā kritēriji vismaz 1-2 līmeņiem?
Pašiem jāizdomā sava sistēma, kā pie tā strādāsim.

Varbūt var sākt ar bērnudārzu? Valsts uzņemas samaksāt algas b/d pedagogiem - līdz ar to arī jābūt atbilstošām kvalitātes prasībām. Pašvaldībām tiek prasīts nodrošināt vietas b/d visiem bērniem, kam tas nepieciešams. Atkal jautājums - vai necietīs kvalitāte? Bērnudārzos viss notiek valsts valodā. Kādā kvalitātē? Ja uzdodam šos jautājumu - jābūt kritērijiem, lai varam mērīt atbilstību. Jābūt mūsu piedāvājumam."

Dženija Dz. aicina mani "izdomāt savu sistēmu", kā kontrolēt bērnudārza pedagogus, lai gan es sen kā neesmu bērnudārzus redzējis no iekšpuses. 

Guntars D. pareizi raksta:
"Jūs nevarat atrisināt problēmas ar to pašu domāšanu, kas tās radīja. 

Inline image 1
"

Man nav šaubu, ka IZDG locekļi no visas sirds grib reformēt LIS, bet paši negrib mainīties savā domāšanā ne par mata tiesu. Pirms ķeramies reformēt LIS pavisam noteikti aicinātu IZDG locekļus   rūpīgāk iepazīties ar  Guntara minēto "paradigmas maiņu izglītībā". Piem., ko par jauno Izglītības Paradigmu domā Sir Ken Robinson-1,   Sir Ken Robinson-2,   Sir Ken Robinson-3,   Vladimirs Spivakovskis,  Salman Khan-1,  Salman Khan-2, etc. Pats par jauno Izglītības Paradigmu esmu izteicies RVT Skolotāja blogā:


2011 aug 28
Te gribu citēt par klasiku kļuvušo Steve Jobs uzrunu 2005.g. Stanforda universitātes absolventiem: ''Stay Hungry. Stay Foolish." It was their farewell message as they signed off. Stay Hungry. Stay Foolish. And I have always ...


2011 jūl 24
Informācijas Sabiedrības (IS) izglītības paradigma jau ir pierādījusi, ka "Elektroniskā Grāmata - EG" nešaubīgi ir ieņēmusi dominējošo stāvokli kā akadēmiskās informācijas nesējs (Internets, visa veida diski un cita veida ...

2011 sep 03
Izglītības paradigma (IP) ir jāmaina fundamentāli, izglītības procesi jāorganizē ap Elektronisko Grāmatu (EG), kuras saturs tiek nepārtraukti atjaunināts un papildināts, kura ir pieejama vienmēr ikvienam 24x7-formātā, ...
2012 feb 05
Jaunā Izglītības Paradigma, kas balstīta uz elektroniskajiem medijiem, mums paver neiedomājami plašas iespējas piekļūt zināšanu avotiem Internetā, sniegt visa veida atbalstu skolēniem, kuriem tas ir nepieciešams.

2011 jūl 28
Ko bērni saprot ar jauno izglitības paradigmu (IP)??? Te dažas pārdomas, ko rosināja nesenās diskusijas ZRP birojā par nepieciešamo Izglītības reformu saistībā ar rītdienas skolas modeli. Kāpēc skolās tik lielas problēmas ...

2011 jūl 23
Pašreiz profesūras piesardzība pret e-studijām ir tikai intuitīvā līmenī, īsti nesaprotot, ko nozīmē paradigmu maiņa augstākajā izglītībā un jaunās iespējas piekļūt augstākās raudzes elektroniskajiem studiju materiāliem (ESM), ...

2012 jan 19
Filosofi šīs jaunās iespējas nosaukuši par Informācijas sabiedrības Izglītības paradigmu (IP). Savukārt publiskās izglītošanas process, kas tradicionāli tiek praktizēts vairums mūsu skolās, tiek saukts par Viktorijas laikmeta ...


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Piezīme. Tikai šī emuāra dalībnieks var publicēt komentārus.